Служба священномученику Андронику, архиепископу Пермскому и Кунгурскому

НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: стихиры хвалитны с утрени,

глас 4; Слава, глас 1.

На стиховне стихиры с литии, глас 3; Слава, глас 7.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: стихиры, глас 8.

Премудрости буйство избрав / суемудрие мира посрамил еси / священномучениче Андрониче / серафимам подражая богу выну предстоя / ангельскому житию издетска ревнуя // смертию любовь ко Христу венчал еси.

Вития богопросвещенный / огнь пылающий / святителю Андрониче / вземши меч духовный / еже есть глагол Божий / апостолом подражавый / заблуждших к свету обратил еси / советы нечестивых обличил еси / победителю мужей зовем ти: // моли Христа Бога просветитися нам.

Делателю праведный / жатву обильную принесл еси / святителю Андрониче / немощи немощных на раменах ношаше / любовию и страхом к единению призываше / истинныя веры столпе обрелся еси. / Темже вопием ти: // моли Христа Бога помиловати нас.

Отче Андрониче / чистоты сердца хранителю / отеческих преданий ревнителю / соблазнства мира побеждая / простотою жития к следованию за Христом привлекая / странник и пришлец бывая / к тихому пристанищу притекл еси. // Моли Христа Бога спастися нам.

Ины стихиры, глас 5:

Гробницам мученическим притекая / обретшееся в италийской стране иногда / на путь страдальчества готовишася Андрониче. / Зря же гробом повапленным уподобльшихся / от неистовства позорищ / к потаенному сердца человеку призывал еси / мы же одебелевшие душою взывам ти: // неотступным буди ходатаем за нас пред Богом.

Земли Российския печальниче, / пастырю добрый, / любящий отец чад церковных, / грозный обличителю гонителей неправедных / святый священномучениче Андрониче, / кормчий верный к тихому пристанищу, / молим тя, грехми обремененныя: // неотступным буди ходатаем за нас пред Богом.

Мук грядущих мирно ожидая / кротостию и твердостию безумствующих устрашая / Христу послушлив даже до смерти быв, святителю Андрониче. / Справедливо ли слушать вас более, нежели Бога – / беззаконнующим рекл еси / и за овцы душу твою положил еси / мы же память твою совершающе зовем ти: // неотступным буди ходатаем за нас пред Богом.

Аще от земных трудов и упокоился еси, / и не обретеся мощи твои, святителю Андрониче, / но сирых твоих чад не оставил еси, / в горних селениих водворившеся, / на землю нашу во страстех влающуюся / Божие благословение призываеши. Мы же благодарственно вопием ти: // радуйся, угодниче Господень всехвальный.

Слава, глас 6:

Неблазненное житие скончавая / кровьми украсился еси святителю Андрониче, / жертвою благоугодной принеслся еси / за беззакония людстии / живым был погребен еси / от юности Христу спогребшийся / Егоже непрестанно моли, вопием ти, // да избавит нас от тли омертвелых.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже: Кто Тебе не ублажит:

Вход. Прокимен дне. И чтения три мученическия.

На литии стихиры, глас 3:

Приидите, прославим вернии / светозарную звезду возсиявшую / Андроника всехвальнаго / святителя изряднаго / во апостольстве потрудившагося / в преподобии подвизавшагося / в мученичестве просиявшаго // молящегося о душах наших.

Притецыте, осетинския пастырие / верни японстей страны / новгородския и сибирския людие / православныя Пермския и всея Российския земли / воспоим заступника нашего / воина Христова святителя / пастыря и мученика новаго // молящегося о душах наших.

Слава, глас 7:

Светом невечерним просвещен, / светло незаходимое восшел еси, святителю Андрониче, /тьму ярящуюся разгоняя; / ныне же, Отцу Светов предстоя, // поминай поющих тя, всечестне.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

Под кров Твой, Владычице:

На стиховне стихиры, глас 2:

Органе громогласный / небеснаго жительства проповедниче / священнотаинниче Андрониче / Христов добрый оружниче / мужей неразумных победителю / и к покаянию неослабный путевождь // моли даровати нам велию милость.

Стих: Праведник яко финикс процветет, // яко кедр, иже в Ливане, умножится.

О вышних пещися научая, / земная мудрования оставив, / ризы убеленные истка себе, святителю премудрый. / Нам же в срамные рубища грехов облеченных / и на вечерю господню войти не дерзающим, // моли Христа Бога даровати мир и велию милость.

Стих: Насаждении в дому Господни, // во дворех Бога нашего процветут.

Тесными враты следуя, / язвы Господа на теле всяк день нося /отеческую любовь источал еси святителю Андрониче. / Ныне же с горними силами ликовствуя // моли даровати нам мир и велию милость.

Слава, глас 6:

Веселый нрав юности скорбми умертвив, / на рамена поношение Христово вземши / немощь естества превозмогая / к веселию вечному востекл еси, святителю Андрониче. / Учителю благочестия, / дерзновенный проповедниче, / неключимых рабов наставниче, // испроси нам мир и велию милость.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже.

Тропарь, глас 5:

Меч духо́вный взем священному́чениче, / за Це́рковь и Оте́чество во́инствовал еси́; / и ду́хом пламене́я богому́дре, / любо́вь Христо́ву стяжа́л еси́. / Жизнь у́бо вре́менную ни во что вмени́в, / в же́ртву себе́ прине́сл еси́. / Мы же, гре́шнии, мо́лим тя, святи́телю Андрони́че, // неотсту́пным бу́ди хода́таем за нас пред Бо́гом.

НА УТРЕНИ

По 1-м стихословии седален, глас 2:

Мудрым рыбарем подражая, / работу гибнущую оставив, / от сетей вражиих избавься, славнее Андрониче, / ловитву добрую сотворил еси // сетию благодати Христовой.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен.

По 2-м стихословии седален, глас 2:

Правды алчущи Божией, / двизания плоти умертвил, блаженне Андрониче, / росою благодати небесной орошаем, / процвел еси яко крин благоуханный // алчущих слова напитавая.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен.

По полиелеи седален, глас 6:

Веруя возглаголал, святителю: / воскреснет Россия, в безбожии гибнущая, / возвратится ко Христу заблуждшее чадо. / Тою же надеждею нас укрепляя, / примирению озлобленных учил, блаженне, / и к Церкви Святей прилеплятися заповедал, / идеже сам с небесными силами ныне совокупився, // поминай нас, чтущих память твою.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем // смерть преподо́бных Его́.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми.

Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 67: Рече Господь: не бойся малое стадо:

По 50-м псалме стихира со стиховны, глас 6:

Веселый нрав юности:

Канон Богородицы на 6 и святаго на 8.

Канон святаго, глас 6, егоже краегранесие:

Огненнаго Андроника песньми восхвалим. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Волною морскою / Скрывшаго древле / гонителя мучителя, / под землею скрыша спасенных отроцы: / но мы, яко отроковицы Господеви поим, // славно бо прославися.

Отверзи, Господи, сердце мое теплохладное, / просвети ум мой непокоривый / и язык безсловестный разреши от уз нечистоты / к похвалению немощнаго воздвизая молитвами угодника Твоего Андроника.

Господеви работать измлада возжелев блаженнее, / ко храму Божию якоже елень на источницы водныя устремлялся еси / и нас, Тебе празднующих водою животворною напои.

На иноческий подвиг Кронштадтским пастырем благословен, / проразумно победитель мужей нареклся еси Андрониче; / в ангельском же чине неустанно подвизаясь, / по имени и житие стяжал еси.

Богоро́дичен: Его же трепещет всякая тварь / во чреве Твоем прияла еси Дево Богоневесто неизреченно; / да воспримет и исцелит естество мое падшее.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят и Господь.

На труды апостольские призываем, / яко ангел в Вифлееме иногда благовествующе, / пастырем явился в Осетинской стране, блаженне, / Христово пришествие, спасение и мир человекам возвещаяй.

На будущие страдания и скорби уготовляему, / Рим подобаше ти видети, преподобне, / идеже у гробниц первомучеников огнем божественным распалался / и Павловы болезни и труды поминая / хождению по путем Божиим научался еси.

Афинеев благонравие в оскудении видя / об утверждении Руси Святой помышлял еси Андрониче. / Егда же виде латинян яко на зрелище в храм грядущих, / недоуменно пребывая, разгорячение крови их яко смоковницу безплодную вменял еси.

Господней десницею якоже Авраам в земли чуждей водимый / к апостолу Японии святителю Николаю управлен быв премудре; / идеже благодати Божией обильно содействующей дивяся / в непрестанных трудах благовестия и болезнех обрелся еси Андрониче.

Богоро́дичен: Ослепленнаго житейскими сластьми / неключимаго раба и лукаваго / утверди во стезях Твоих ходити, Владыко Христе Боже наш, / молитвами Рождшия Тя.

Седален, глас 4:

Духом уст воинствуя, / непорочным житием яко щитом огражден, / пламень огненный в скудельнице сердца нося, / во брани креплий явился еси, священномучениче Андрониче, / отечество в верности Православию выну утверждая.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен,

глас тойже:

Дево Всепетая, / Лествице Умная, / скорбящих всех Помоще, / Стено Нерушимая, / в печалех и бедах Утешительница, / скорый Покров и Заступница / взыщи погибающих нас в беззакониих.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́ша проро́к / прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся: / я́ко хо́щещи от Де́вы роди́тися, / и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: / услы́шах слух Твой, и убоя́хся, // сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Архиерейством почтен быв, славне, / яко пастырь добрый плакаше с плачущими и радовашеся с радующимися / в Японстей стране в домы на всяк день входя / яко по пропастем распуженные овцы собирая.

Новгородскую землю в удел святительский прияв, / пределы ея обхождаше, преподобне, / Христу главу не имущему где подклонити, последуя, / нравы исправляя, страсти и пороки обличая, / младенцев взращать в вере научая / – все добре, творил еси.

Делатель винограда Божия истинный ты еси Адрониче / волчцы бо и тернии огнем словес евангельских посекая, / не давал сна очима и веждома твоим дремания / к покою горних селений влекомый.

Богоро́дичен: Рождество Твое Пречистая Дево изъяснить всяк ум не может: / како на руках носиши Егоже десницею мир носим; / како питаеши о всей твари Промышляющаго.

Песнь 5

Ирмо́с: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя и научи мя, Спасе, творити волю Твою

От юности чистоту сердца супружницею избрав, преподобне, / монашеский образ взыскав / истинный ревнитель иноческих правил обрелся еси, славне.

Ночными бдении пред Божественной службой, / постом и воздержанием, смиренной усердной молитвою / и простотою словес Твоих / житие нескверное Богу угодное приносил Андрониче.

Истину возлюбив паче мира сего / и богатства его яко уметы вменяя, блаженне, / чресла препоясав и земныя славы бегая / к славе небесней простираясь сокровищницу Духа наполнял еси.

Богоро́дичен: Кто не прославит рождества Твоего Богоневесто, / токмо возлюбивый тму века сего; / Тобою бо явися нам благодать, просвещающая вся концы.

Песнь 6

Ирмо́с: Обыде мя бездна последняя греховная, пожре мя множество зол моих, и, стеня, вопию Ти, Боже мой: яко пророка Иону, избави, Многомилостиве.

Архиерею изрядный / на престоле святителя Стефана возжен был еси, святильниче святый, / идеже много потрудишася о просвещении Пермской страны / теплую веру возгревая, храмы возводя; / пастырей и учителей словесных пестун, / сирых и убогих питатель явился славне.

Печалуя об оскудении веры / и ослеплении умов, гордостию помраченных, / оледеневшие сердца благодатными словесы твоими пробуждал, / нерадящих о спасении взыскивал, / непокоривыя к послушанию приводил, Андрониче, / бедствующия люди к покаянию призывая.

Еретическия и безбожныя новыя учения / от врага спасения навеваемыя обличая / и тем губительных волков, расхищающих стадо посрамляя, / к пажитям Христовым чад церковных упасл еси святителю премудрый.

Богоро́дичен: Сластьми греховными в погибель погружаемых / и от треволнения житейскаго моря потопляемых / не презри, Владычице Богородице, призывающих Тя всем сердцем / на милости Твоя уповающих.

Кондак, глас 4:

Я́коже апо́стол сла́вный Па́вел, / простото́ю себе́ укра́сил еси́; / по́честей и сла́вы избега́я, / в чистоте́ пред Бо́гом подвиза́лся еси́; / архипа́стырство тя́жкое пронесы́й, / му́ченическим венце́м увенча́н // Небе́сному ны́не Архиере́ю предстои́ши.

Икос:

А́нгелом Церкви нашея нареченный, / Ея же ради и живот твой положил еси, святителю, / в сонме новомучеников Российских ныне просиявый / приими от нас, подвиги твоя и теплое предстательство поминающих, похвалу сию: / радуйся, Божий избранниче, священная главо; / радуйся, добропобедный о Христе воинниче. / Радуйся, странниче смиренный; / радуйся, Небеснаго Иерусалима взыскателю. / Радуйся, горним силам в любви уподобивыйся; / радуйся, отечество земное в сердце свое вместивый. / Радуйся, в ризу убеленную одеявшийся; / радуйся, в подвизех и страданиих победивый. / Радуйся, святителю Андрониче, Христовы Церкви велелепое украшение.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не / пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, / но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми поя́ху: // благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Нарече тя огнь пылающий / собор отцев, иже в Москве собранный; / серафимски бо к Богу любовию пламенея, / отечество земное возвратитися к Каменю, / егоже отвергли зиждущии новое царство / звал Андрониче, вопия: / благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Мятежи, насильства и разграбления храмов безбожными чинимыя не терпя, / на страже веры став, славнее, / увещавал беззаконнующих непрестанно, / святительским своим омофором от посягательств Церковь, вверенную ти покрывая.

Истине ревнуя, прелесть рая земнаго отвергнув, / безбожия лжу, беззаконие и безстудие мужественно обличал еси, премудре, / Небеснаго Царствия проповедниче быв воспевая: / благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богоро́дичен: Высшая всякия твари явилася еси, Богорадованная Владычице, / чистотою Твоею кивотом священным соделавшаяся / и огнь Божества неопально приимшая.

Песнь 8

Ирмо́с: За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юноши, пребедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и, совокуплени имже не сваришася огнем, Державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Оком духовным страдание и смерть свою провидя, / тих и мирен пребывал еси, блаженне, / даже до крове уготовляяся в истине стояти взывая: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Скорбями яко злато в горниле искушен быв, Андрониче, / кормчий непристашен корабля церковнаго / зело обуреваемаго житейским морем явился еси вопия: / Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Христу подобясь во Иерусалим на страсть Грядущему, славнее, / безумие гонителей посрамляя / торжество веры Православныя знаменовал еси, / егда во дни Пасхи на крестный ход множество народа собрал еси / единеми сердцем и усты воспевающих: / Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Богоро́дичен: Выну зовем Ти со архангельским гласом: / радуйся, Богоблагодатная Богородице Дево, / и под кров Твой прибегаем / яко скорой Помощнице во всяком обстоянии.

Песнь 9

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ Несказа́нное / Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод: / Бо́жие бо Рожде́ние обновля́ет естества́. / Те́мже Тя вси ро́ди, / я́ко богоневе́стную Ма́терь, // правосла́вно велича́ем.

Апостольство и святительство проняся, / в преподобии и правде пожив, / во сто крат уплодоносился еси Владыце, славне, / в последняя же и мученичества сподобльшися.

Люте озлобленыя гонители страшишася благоухания словес твоих, Андрониче, / со оружием и дрекольми тысящным войском нощию тя обступиша; / нечестием же своим обличаемы, / беззаконный суд вне града спешиша учинити.

Исполнившуся празднику Вознесения Господня, / преисполнен елеем добродетелей явился еси священномучениче, / приятие Духа Небеснаго ожидая / в горняя селения к Небесному Отечеству духом возносился еси / прах клевет и поруганий безумствующих от одежд убеленных оттрясая.

Богоро́дичен: Моления сия наша не презри, Пренепорочная, / но Сыну Твоему и Богу принеси, Всемилостивая, / да спасет нас от огня вечнующаго предстательством Твоим / и святаго отца нашего Андроника.

Светилен:

Светом Невечерним просвещен, / светило незаходимое восшел еси, Андрониче, / тму ярящуюся разгоняя; / ныне же, Отцу Светов предстоя, / поминай поющих тя, всечестне.

Слава, и ныне, Богородичен:

Светом девства, Чистая, преукрасившися, Матерь Света соделалась, Богородице Дево; о всех молиши Сына твоего и Бога нашего спастися, просвети, взываю Ти, и тьму мою, Владычице.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Како восхвалю тя, славне, / по имени жительство стяжавшаго / мужей победителю / святителю Андрониче / любовию сердца ко Христу привлекшаго, / скорбящих утешителю, / озлобленных примирителю // о всякой душе попечителю неустанный.

Киими похвалами воспою тя, / огнь пылающий нарекшийся, / вертоградарю изрядный, / евангельское семя обильно возрастивый / тернии и волчцы пламенем словес посекий / плод явивый благий // Андрониче добрый пастырю наш.

Авраамски пешпшествовав иногда / куплю добрую дея / многоценный бисер стяжал еси, святителю. / С мудрыми девами сопричтен / верный рабе явился Владыце, / тяготу дневнаго зноя понесший // поминай воспевающих тя, достославне.

Изнемогает скудный ум / и язык гугниво хвалити тя, / вития благолюбивый, / доблемудренный наставниче, / святителю отче Андрониче, // ходатаю усердный о душах наших.

Слава, глас 1.

Страсти воюющия победив, / соблазнства море преплывая, / на вольную страсть взыде святителю, / Христу последуя. / Безгласен яко агнец был еси, / егоже глас пробуждаше от сна греховнаго. / Священнотаинниче Андрониче, // моли от страстований лютых сохранитися нам.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

Дево Всепетая:

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я.

Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе, // и возрадуются на ложах своих.

Стих: Воспойте господеви песнь нову:

Апостол ко евреем, зачало 334.

Аллилуия, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду:

Евангелие от Луки, зачало 67.

Причастен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник: